S1
Poziom podstawowy + średnio zaawansowany 30 godzin dydaktycznych Certyfikat ukończenia Kursy e-learningowe LabMasters: informacja Koordynator: Przemysław Kusztelak (pkusztelak@labmasters.pl) Oprogramowanie: Microsoft Access 2016 PL (lub wersja nowsza) Miejsce: Platforma Moodle |
Opis kursu
W świecie, w którym ogromną rolę odgrywają informacje gromadzone w bazach danych, przede wszystkim potrzebni są ludzie potrafiący je kontrolować. Środowiskiem, służącym do organizacji i analizy danych jest program Microsoft Access. Jeśli chcesz rozwijać swoje kompetencje w zakresie analizy danych, projektować i przeprowadzać procesy analityczne, które wymagają przejrzystego schematu postępowania, z pewnością warto zainwestować czas i siłę w biegłe opanowanie programu Microsoft Access oraz języka zapytań SQL. Access dla użytkowników Excela Ci w tym pomoże. Podczas tego kursu przede wszystkim zgłębisz wiedzę na temat relacyjnych baz danych. Będziesz tworzyć zapytań (kwerend) w języku SQL oraz nauczysz się przedstawiania wyników analiz w atrakcyjnie sformatowanych raportach. Jeśli Excel nie zaspokaja wszystkich Twoich potrzeb w zakresie analizy danych – Access będzie doskonałym uzupełnieniem Twoich umiejętności analitycznych.
Kurs Access dla użytkowników Excela, jest przeznaczony szczególnie dla osób, które pracują na co dzień właśnie w Excelu. Główny nacisk położony zostanie na pokazanie do czego warto używać Accessa oraz w jaki sposób połączyć potencjał obu programów. Słuchacze, którzy posiadają pewne doświadczenie w zakresie baz danych, zapisując się na kurs, uporządkują swoją wiedzę i nabędą bardziej zaawansowane umiejętności. Natomiast Ci, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z Accessem, dowiedzą się, w jaki sposób poruszać się w tym programie, tworzyć relacyjne bazy danych i przeprowadzać analizy z użyciem raportów.
Zapisy
Rejestracja na kurs jest aktywna
Termin: brak sztywnych terminów – ciągły dostęp do kursu przez okres jednego roku
Miejsce: platforma e-learning MOODLE
Tematyka kursu
Budowa programu MS Access.
Wstążka, przegląd funkcji i możliwości programu, podobieństwa i różnice pomiędzy Accessem i Excelem.
Tabele.
Wprowadzenie do środowiska tabel, zasady tworzenia i modyfikacji tabel, właściwości obiektów, typy danych, podstawowe operacje na danych, klucze, import danych do Accessa, połączenie arkusza Excelowego z Accessem.
Transformacja danych.
Usuwanie duplikatów w bazach danych, uzupełnianie braków danych, praca na polach tekstowych (funkcje tekstowe, łączenie tekstów, zmiana wielkości liter, wyszukiwanie i zastępowanie tekstu), proste obliczenia, funkcje przetwarzania dat.
Relacyjne bazy danych.
Definicja, omówienie struktury relacyjnej bazy danych, zalety przechowywania informacji w wielu tabelach, porównanie relacyjnej bazy i płaskiego pliku, typy relacji w bazach danych.
Kwerendy.
Wstęp do kwerend, kwerendy agregujące wraz z funkcjami agregacji, kwerendy funkcjonalne (tworzące tabele, usuwające, dołączające, aktualizujące), kwerendy krzyżowe.
Pola obliczeniowe.
Używanie funkcji w MS Access, porównanie funkcji arkuszowych Excela i Accessa.
Analiza warunkowa.
Kwerendy z parametrem, funkcje warunkowe (IIf, Switch).
Język SQL.
Wprowadzenie do języka SQL, instrukcja SELECT, klauzula WHERE, grupowanie przy pomocy klauzuli GROUP BY oraz HAVING, sortowanie za pomocą ORDER BY, tworzenie aliasów, kwerendy funkcjonalne, kwerendy specjalne (UNION, CREATE TABLE, ALTER TABLE).
Raportowanie.
Tworzenie raportów, formatowanie warunkowe, wizualizacja danych, tabele i wykresy przestawne w Ms Access.
Czego się nauczysz
Na kursie Access dla użytkowników Excela, uzyskasz umiejętność samodzielnego posługiwania się programem MS Access. Nauczysz się wykorzystywania jego wszechstronnych możliwości. Tematyka kursu obejmuje m.in. następujące zagadnienia: tworzenie tabel, transformowanie danych, pracę na relacyjnych bazach danych, stosowanie kwerend (agregujących, funkcjonalnych oraz krzyżowych), używanie pól obliczeniowych, przeprowadzanie analiz warunkowych, język SQL. Nauczysz się zarządzać dużymi bazami danych. Analizować dane za pomocą tworzenia zapytań (kwerend) w języku SQL oraz przedstawiać wyniki swoich analiz w atrakcyjnie sformatowanych raportach.