Microsoft Excel w zastosowaniach statystycznych i biznesowych - elearning

550 zł*
*Podana cena kursu jest ceną:

  • brutto (zawiera podatek VAT 23%), jeśli zakupu dokonują osoby fizyczne nie prowadzące działalności gospodarczej;
  • netto (nie zawiera podatku VAT 23% – cena brutto 676,50 zł), jeśli zakupu dokonują osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne;
  • obowiązującą dla płatności przed rozpoczęciem kursu.
Cena zawiera m.in. certyfikat zdania egzaminu (na podstawie rozwiązanych zadań sprawdzających), komplet materiałów z pełnymi rozwiązaniami, darmowe konsultacje, zajęcia w formie elearningowej (więcej).
(za 30 godzin dydaktycznych)
*Szczegóły cenowe

E3

Dodatek statystyczny
Godziny filmów
Wierszy samouczka w Excelu
Zadań aplikacyjnych
Rok dostępu do e-learningu

Poziom zaawansowany

30 godzin dydaktycznych

 Certyfikat ukończenia

Kursy e-learningowe LabMasters: informacja

Koordynator: Przemysław Kusztelak (pkusztelak@labmasters.pl)

Oprogramowanie: MS Excel 2016 PL (lub nowszy)

Miejsce: Platforma Moodle

Opis kursu

Zakres kursu Microsoft Excel w zastosowaniach statystycznych i biznesowych – E-learning, obejmuje m.in. statystyki opisowe, miary korelacyjne, testy statystyczne parametryczne i nieparametryczne, wykresy – histogramy, punktowe, pudełkowe (BoxPlot), modele regresji liniowej, zadania optymalizacyjne (Solver), analizy symulacyjne zyskowności projektów (metoda Monte Carlo). Do kursu MS Excel w zastosowaniach statystycznych i biznesowych – E-learning dołączone są liczne przykłady, które pozwolą uczestnikom poznać praktyczne zastosowanie analiz statystycznych w różnych dziedzinach pracy.
Kurs przeznaczony jest dla osób, które chcą nabyć lub usystematyzować wiedzę na temat metod statystycznych oraz biznesowych stosowanych w badaniach oraz analizie danych. Jest to również kurs dla osób, które dużo pracują w Excelu i chcą poznać zastosowania statystyczne oraz biznesowe wykorzystywanych na co dzień narzędzi Excela.

Uwaga: kurs stanowi rozbudowaną wersję książki Microsoft Excel w zastosowaniach statystycznych – praktyczne przykłady analiz ekonomicznych i biznesowych. Uczestnicy kursu dodatkowo otrzymują autorską aplikację LabMasters w postaci dodatku statystycznego, dzięki któremu będą w stanie przeprowadzać zaawansowane analizy w Excelu, m.in. tworzyć histogramy i box-ploty, przeprowadzać weryfikację hipotez w oparciu o testy nieparametryczne, tworzyć modele regresji i sprawdzać ich poprawność.

Zapisy

Rejestracja na kurs jest aktywna

Termin: brak sztywnych terminów – ciągły dostęp do kursu przez okres jednego roku
Miejsce: platforma e-learning MOODLE

Tematyka kursu

Statystyki opisowe.

Średnia, mediana, dominanta, percentyle, odchylenie standardowe, rozstęp ćwiartkowy, współczynniki zmienności, metody wyliczania, interpretacja, wizualizacja (histogramy, wykresy pudełkowe – tzw. BoxPlot).

Miary korelacyjne.

Metody wyliczania (korelacja Pearsona i Spearmana), interpretacja, wizualizacja (wykresy punktowe).

Szeregi czasowe.

Prezentacja graficzna, analiza stóp wzrostu, budowa i przeliczanie indeksów, zamiana wartości nominalnych i realnych, analiza danych (giełdowych, walutowych, makroekonomicznych).

Testowanie hipotez statystycznych.

Budowa testów (rozkłady, istotność, błędy pierwszego i drugiego rodzaju), rodzaje testów (dla prób zależnych i niezależnych, dla małych i dużych prób, dla średniej i zróżnicowania), wybór odpowiedniego testu, interpretacja wyników testów, wizualizacja wyników, testy nieparametryczne (U Manna-Whitneya, Wilcoxona).

Modele regresji.

Model regresji liniowej (KMRL), estymacja modeli, istotność zmiennych, interpretacja modelu – jakość dopasowania, błędy, współczynniki zmiennych, modele ze stałą oraz bez stałej, zmienne zero-jedynkowe, trendy czasowe, praktyczne przykłady analiz ekonometrycznych.

Badania operacyjne (optymalizacja).

Problemy optymalizacyjne w ekonomii i biznesie, analiza warunkowa (menedżer scenariuszy, tabele danych, szukaj wyniku), pakiet optymalizacyjny Solver – ustawienie celu, warunki ograniczające, wartości zmieniane, metody obliczeń, parametry obliczeń.

Badania operacyjne (symulacja).

Zastosowania symulacji w ekonomii i biznesie, metoda Monte Carlo – idea, sposób użycia, wady i zalety, szacowanie rentowności i ryzyka przedsięwzięcia – biznesplan, badanie zysków firmy, analiza rachunku zysków i strat w powiązaniu ze strukturą i kosztem produkcji

Przykłady aplikacyjne.

Przykłady aplikacyjne zastosowań statystycznych dla każdego bloku tematycznego.

Casy biznesowe.

Casy biznesowe pokazujące rzeczywiste zastosowania omawianych zagadnień.

Autorski dodatek statystyczny w Excelu.

Autorski dodatek statystyczny w Excelu służący do obliczania statystyk opisowych i współczynników korelacji, tworzenia histogramów i wykresów pudełkowych, przeprowadzania testów statystycznych parametrycznych i nieparametrycznych (na równość średnich, median, istotność korelacji, itp.), obliczania modelu regresji (KMRL).

Czego się nauczysz

Na kursie Microsoft Excel w zastosowaniach statystycznych i biznesowych uzyskasz, umiejętność przeprowadzania analiz statystycznych oraz biznesowych w programie MS Excel z wykorzystaniem jego zaawansowanych narzędzi statystycznych. Tematyka kursu obejmuje następujące zagadnienia: miary statystyczne (statystyki opisowe oraz korelacyjne), szeregi czasowe, testowanie hipotez statystycznych (testy parametryczne i nieparametryczne), modele regresji liniowej (KMRL – postać modelu, estymacja, diagnostyka, interpretacja wyników), badania operacyjne (metody optymalizacyjne oraz symulacyjne). Dzięki kursowi Microsoft Excel w zastosowaniach statystycznych i biznesowych będziesz potrafić posługiwać się zaawansowanymi narzędziami statystycznymi do analiz biznesowych w Excelu, m.in. tworzyć wykresy (histogramy, punktowe, pudełkowe tzw. BoxPlot), używać dodatku statystycznego Analiza danych (AnalysisToolPak), używać dodatku optymalizacyjnego Solver, korzystać z profesjonalnego autorskiego dodatku Analiza statystyczna, tworzyć własne narzędzia statystyczne przy użyciu wbudowanych funkcji Excelowych. Będziesz także wiedział(a) jak m.in. stawiać i weryfikować hipotezy statystyczne, tworzyć poprawne modele ekonometryczne i interpretować ich wyniki, konstruować modele zysków w firmie w zależności od danych wejściowych (m.in. cena, sprzedaż, koszty, podatki), jak również tworzyć finansowe biznesplany z rozróżnieniem scenariuszy optymistycznych i pesymistycznych.