na tej stronie zamieszczane są ciekawe i kreatywne przykłady wszechstronnych zastosowań programu MS Excel (m.in. biznesowych, finansowych, użytkowych i rozrywkowych). Wybrane zostały najlepsze programy (tzw. aplikacje) stworzone przez uczestników naszych kursów, realizowanych w ramach LabMasters oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Każda praca ma w sobie to coś, co czyni ją niepowtarzalną i może stać się inspiracją do tworzenia własnych narzędzi programistycznych. Jeśli podoba Ci się aplikacja, koniecznie oznacz ją jako godną polecenia!

Restauracja (v2)

„Restauracja (v2)” to zaawansowana aplikacja umożliwiająca kompleksową obsługę punktu gastronomicznego. Posiada cztery główne moduły: jeden przeznaczony dla pracowników do obsługi zamówień oraz trzy dla administratorów, które służą do modyfikacji asortymentu, tworzenia raportów sprzedażowych oraz zarządzania kontami użytkowników. Aplikacja jest w pełni obsługiwana za pomocą okien dialogowych UserForm, zapewnia wysoki poziom zabezpieczeń, w tym szyfrowanie haseł i sprawdzanie poprawności danych w formularzach za pomocą wyrażeń regularnych.

Po uruchomieniu aplikacji należy włączyć makra i przejść do ekranu logowania. Nowi użytkownicy mogą się zarejestrować, a istniejący użytkownicy mogą się zalogować, np. na konto z uprawnieniami administracyjnymi (Login: Admin, Hasło: Admin-123)

Do kogo skierowana jest aplikacja?

  • Aplikacja jest skierowana do właścicieli i menedżerów restauracji oraz punktów gastronomicznych, którzy szukają narzędzia do zarządzania zamówieniami, asortymentem i pracownikami. J
  • Jest również idealna dla administratorów systemów informatycznych oraz osób zajmujących się raportowaniem i analizą danych sprzedażowych w gastronomii.

Rastauracja-v2

Korzystanie z aplikacji

Po uruchomieniu aplikacji, włączamy makra (żółty pasek na górze) i przechodzimy do ekranu logowania. Możemy zarejestrować nowego pracownika (z uprawnieniami pracowniczymi) lub zalogować się na jedno z istniejących kont, np. na konto z uprawnieniami administracyjnymi (Login: Admin, Hasło: Admin-123). Po zalogowaniu na konto z uprawnieniami pracowniczymi mamy dostęp do modułu do składania zamówień. Po zalogowaniu na konto z uprawnieniami administracyjnymi, mamy natomiast dostęp do  3 modułów: modułu zamówień (dodawanie, modyfikowanie i usuwanie kategorii, produktów, grafik oraz cen), modułu raportowego (tworzenie raportów w Wordzie i PowerPoincie dla pracowników, produktów, kategorii oraz okresów), modułu zarządzania kontami (usuwanie oraz zmiana uprawnień). Szczegółowa instrukcja obsługi znajduje się w pliku pdf. Dla osób, które nie mają zainstalowanego programu Outlook, została przygotowana specjalna wersja aplikacji.

Główne atuty

  • Uniwersalność aplikacji: Elastyczność w obsłudze różnych aspektów zarządzania restauracją.
  • Zaawansowane narzędzia programistyczne: Użycie wyrażeń regularnych do walidacji danych, szyfrowanie haseł, oraz automatyzacja tworzenia raportów.
  • Spójny interfejs użytkownika: Zoptymalizowany dla różnych rozdzielczości ekranu.
  • Wsparcie e-mail: Możliwość resetowania haseł i wysyłki raportów za pomocą e-maila.

Funkcje Excela wykorzystane w aplikacji:

Wykorzystana wiedza z kursów

Wydajna praca w VBA w programie MS Excel, VBA dla ekspertów – interfejs użytkownika i UserForms, VBA dla ekspertów – sterowanie Windows i MS Office

Autorzy

Łukasz Filipiuk, Łukasz Jabłoński, Daniel Traczewski